rökfri dag1

Jag klarade det. Första arbetsdagen som rökfri är slut. Inte allt för farligt, även om jag var tvungen att tigga till mig både en halstablett, fyra pollys och ett tuggummi under dagen. Jag gjorde ett medvetet val och lämnade plånboken hemma för att slå sönder mina röka-i-smyg-spöken redan innan jag kom till jobbet.
 
Och nu då? Hemma sedan en timma...jo, jag äter godis. Men kan jag byta ut cigaretterna mot ett par extra kilo så känns det ändå som en shysst deal! Fick veta många fruktansvärda saker om cigaretter igår som jag ärlig talat inte visste och egentligen aldrig reflekterat över. (Men det gör det inte lättare att sluta!)
Arsenik, Vätecyanid, Ammoniak och DDT. "Nya" ämnen som jag numera drömmer mardrömmar om. DDT är ett insektsdödande medel som är förbjudet i Sverige. Vätecyanid användes under andra världskriget...
 
Men, jag hade väl tänkt att börja blogga. Är jag inte på bloggtoppen om ett år så slutar jag förmodligen. Är jag däremot rökfri om ett år så har jag nått alla toppar i världen.


Kommentarer
Nadine

Vad kul att du håller på att bli rökfri, du kommer klara det. Lycka till.

Svar: tack! jag tror också det någonstans :)
Annisabina, 22 år.

2012-10-13 @ 10:26:54
URL: http://nanniawa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0