rökfri dag2

Två dagar, närmare bestämt 46 timmar, sedan jag tog min sista cigarett. Enligt faktan har riskerna för hjärtinfarkt redan börjat minska. Även om jag i viss mån känner mig okoncentrerad och "virrig", så känns det väldigt bra. Jag har bestämt mig. Jag luktade fortfarande parfym efter åtta timmar på jobbet!
 
Jag har rökat i... 7 år. Läste någonstans att om man röker ett paket om dagen i ett år får man i sig en deciliter tjära. Det blir sju deciliter tjära för min del. Den tanken äcklar mig, även om jag vet att det inte är det värsta jag dragit i mig. Det är den tanken som utkämpar kriget mot rökspökena.
 
Men som sagt, jag har bestämt mig. Jag vågar inte ens drömma om alla underbara kläder och andra ting jag kan köpa för mina "nyfunna" pengar.
 
Påvägen hem idag såg jag en ekorres svans och bakben. Kroppen var uppäten och jag hoppas verkligen inte att det är mina sötnosar som gjort detta. Usch. De får ni träffa imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0