rökfri dag13

Godmorgon. Jag mår bra. Men det kan fortfarande bli värre.
 
Tror ni att jag var röksugen igår. Jag var skakig, arg, ledsen och extremt trött. Vid tre tillfällen under de två timmarna dök tanken upp -att nu fan förtjänar jag en cigg. Men någonstans tror jag att jag har funnit styrkan att stå emot impulsen, vilket jag inte hade innan. Jag har aldirg vart bra på att ta det inre kriget när suget verkligen slår till. Då har det omedvetet blivit så att jag tänker att jag tar kriget nästa gång och unnar mig denna. Inatt insåg jag att jag är starkare än så. Hittade någonting i mig som sa att det inte är värt det, att det inte hjälper. Och jag förstod vad jag sa till mig själv och lät bli. Idag är jag lite stolt över mig själv faktiskt.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen. Klockan tre ska jag och grabben hem till svärföräldrarna på söndagslunch. :)
 
Föresten, jag är sugen på en ny kamera. Tänker nog byta från Nikon till Canon EOS 600D. Är det någon som har något bra att säga om det? eller varför inte förslag på objektiv? :)
 
 
Back in the days
Hej. Jag har börjat drömma mardrömmar igen, eller ja, det var väl ett tag sen jag inte gjorde det. Men nu har det blivit värre. Jag drömmer om småpojkarna som bor här någonstans. De jagar mig i drömmen, och allting är så patetiskt. Får man slå till barn eller? Varje gång jag går förbi skriker de "Det är hon som röker!!!" och "Det är farligt att röka!!". Och jag blir helt handlingsförlamad och låtsas som om jag inte hör dem. Hur fan gör man med små ungar som nyss lärt sig cykla? Sen började jag gå omvägar för att slippa gå förbi dem. Patetiskt? ja, men vad fan gör man då?
Och nu har jag börjat drömma om dem, de jagar mig på deras cyklar och skriker efter mig, medans jag springer för livet..
Hjälp mig, jag har problem...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0