rökfri dag11

Godmorgon!
 
Jag vill påstå att andra veckan har vart värre än första. Känt ett kraftigt sug flera gånger varje timme, men det märkliga är att det bara är när jag är på jobbet. När och OM jag väl kommit hem så tänker jag inte på det alls. Men det är hemvägen som är värst, då jag vet att jag åker förbi minst 5 affärer med ett stort tobaksutbud. Jag har stått där vid kassan förut och själv förvånat mig över orden som går från tanke till handling på en millisekund. Det är skrämmande. Värst var det i onsdags. Jag hade fått uppdraget att köpa med mig mjölk. Och mina rökspöken stod på helspänn och sjöng i kör och oj vad jag ville sjunga med. Jag stannade kvar på jobbet en halvtimme extra för att jag verkligen inte ville gå till affären. Plötsligt fick jag mig en snilleblixt. Med bestämda steg gick jag till affären och direkt fram till hyllan med delicatobollar. Ta tre för två. Jag tog tre. Två paket mjölk och sen mot kassan. När jag klarat mig förbi kassan började frosseriet. Jag åt tre delicatobollar med pärlsocker på mindre tid än vad det tar för mig att cykla hem. Gott? ja. Nödvändigt? ja. Nyttigt? kunde inte bry mig mindre. :)
 
Föresten, ville säga det att jag är medveten om att endel som läser är unga och förhoppningsvis inte börjat eller kommer att börja röka. Se detta som en varning på vad som komma skall i såfall. Det är inte kul och hade jag som 15-åring aldrig tagit den första cigaretten för att alla andra gjorde det, ja, då hade jag både vart fräschare, friskare och rikare idag. Och framför allt sluppit beroendet och allt vad det innebär..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0