rökfri dag19

Så. Nu är högskoleprovet gjort.
 
Jag tänker att fortsätta att kalla mig rökfri... i helhet. Efter första delprovet kom rökspökena. Vet inte om det var pressen, stressen eller vanan att på 20 minuters pausen gå ut och röka. Men jag sprang till kiosken på första rasten. Jag kände att jag kan inte sitta och tampas med rökspökena nu, då. Jag hade annat att fokusera på och ville inte bli distraherad av att jag är röksugen. Jag vet ju att det jag slåss mot nu är vanan och att mitt behov av nikotin har försvunnit för flera dagar sedan. Men jag lät vanan vinna. Innan lunch slände jag paketet för då hade även delen av mig som håller fast vid vanan insett att det bara är onödigt att riskera att jag börjar igen.
Men jag tänker kalla mig rökfri ändå. Jag ser inte något av mina tjuvrök som misslyckanden, utan snarare som lärdom på vägen. Så länge jag fimpar och aldrig låter det fortsätta att brinna är jag fortfarande rökfri.
 
Nu ska jag kolla resultatet från mitt prov. Jag kommer oavsett hur det går inte meddela det här. Däremot kan jag meddela att klockan 18.00 blir jag hämtad för pizzakäk ute i skogen (hehe, jo det finns såklart ett hus).. Kommer förmodligen inte kika in här mer utan ska njuta av kvällen och hoppas att sällskapet gör mig frisk. (för jag sa väl att jag fortfarande har förkylningen från helvetet och hade en stor halsduk på mig idag som jag nös i - just in case. Ett ont man får ta).


Kommentarer
Linda [fotoblogg]

Nu har jag länkat dig i ett inlägg på min blogg som tack för att du röstade på mig i en tävling:
http://lindassphoto.blogg.se/2012/november/ah-vad-glad-jag-blir-2.html#comment

Tusen tack, det betydde mycket att du gjorde det!

2012-11-12 @ 19:11:13
URL: http://lindassphoto.blogg.se
Kajsa

Hej va gärna med i min "veckans grymmaste blogg".

2012-11-12 @ 20:00:58
URL: http://spystina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0