rökfri dag16

Nu börjar det bli svårt att hålla koll på hur länge sedan det var jag rökte. Snart får jag nog byta ut dag mot veckor kanske? *stolt*
 
Jag kan erkänna att jag ibland glömmer av att jag slutat. Cigaretter är inte längre det första jag tänker på när jag vaknar eller det sista jag tänker på innan jag somnar. Jag kan till och med njuta av en god middag och efter den inte känna suget av cigaretten som annars känts mer än nödvändig för att göra middagen god. Idag på bussen kom det in en kvinna som precis rökt. Fy fan vad det luktade och jag fick nästan svårt att andas. (vilket är otroligt komiskt då jag dragit i mig samma rök i flera år utan problem).
 
MEN. jag har garden uppe. Sist gång höll jag upp i tre månader och var så långt ifrån cigaretter som man kan. Hade inga som helst problem med att sitta på en uteservering med andra som rökte och kände aldrig att jag saknade dem. Men så kom våren, med vårsolen och alla vårkänslor. Fick ett infall att oj, EN cigarett vore inte dumt i solen. Ställde mig bakom konsum och tog min nyinköpta lila tändare och... Fyfan vad äckligt det var minns jag. FYFAN. Tänkte att jag får röka upp denna men sen är det bra och då vet jag att jag definitivt rökt min sista cigarett. Men hjärta att slänga ett paket har jag aldrig haft så jag tog med det hem, nice att ha hemma tänkte jag. Sen började det. Tog en cigarett varje dag efter jobbet i flera veckor. Tog en på morgon och en när jag kom hem. Det går ju fint tyckte jag och var så glad över att jag äntligen nått min "feströkardröm". då, BAM! Jag fick varsel från mitt arbete pga arbetsbrist och då var jag där och bad om en cigarett på arbetstid. Det tog ungefär tre dagar innan jag var uppe på full konsumtion och tillbaka där jag var tre månader innan.
 
Men, en dag i taget, och idag går det bra, över två veckor nu!
 
Det som har hänt i min kropp hittills är att mitt blodtryck, puls och temperatur har normaliserats. Kolmonoxid- och syrehalt i blodet har normaliserats. Jag har fått tillbaka mitt luktsinne och smaksinne, iallafall förhöjts. Under andra veckan till ungefär 3 månader förbättras blodcirkulationen och lungkapaciteten. :) NICE!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0