rökfri dag7

Godmorgon!
 
Trots få timmar med sömn inatt så är måndagen inte så pjåkig ändå. Idag har jag vart "rökfri" i sju dagar... nästan iallafall..
Jag känner att om jag ändå ska skriva om mitt rökstopp, så ska jag vara ärlig. Jag köpte ett paket till i lördags natt. Jag rökte två på natten. Dumma, dumma jag sparade detta och igår tog jag en promenad enbart för att tjuvröka. Jag hade även med mig tuggummi och parfymflaska - just like old days. Patetiskt? ja. Men har man en sån dag som jag hade igår och är en nybliven exrökare, då finns det faktiskt bara en sak som hjärnan tror hjälper. Men jag slängde det sen. Nu är det måndag, "ny dag, nya tag" som alla brukar säga. (jag har egentligen aldrig förstått de som kan tänka så - att nu är det en NY vecka -, det är ju faktiskt bara ännu en annan dag).
 
Idag är det bra. Bättre. Kaotisk morgon på jobbet vilket jag älskar. Ikväll ska jag till min rökgrupp och jag funderar fortfarande på om jag ska vara ärlig emot dem. Jag går föresten till vårdcentralen för att sluta röka. Jag har länge försökt med både tuggummi och plåster men de var i min mening helt värdelösa. Så ja, på måndagar är det jag och greta 67, sven-åke 58 och Kerstin 53. (namnen är helt påhittade). Det är egentligen rätt trevligt.
 
Hur som helst, är det okej att säga att jag vart rökfri i sju dagar? Ja, JAG tycker det. Bra jobbat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0